joi, 30 aprilie 2009

sLanG

Nu prea mă descurc în limba română care încolţeşte în răsadul phetelor şi băeţilor din zilele noastre. Cine vorbea de conflictul între generaţii se referea la mentalitate, la grila de valori şi, de bună seamă, şi la faptul că la un moment dat ajungem să nu ne mai înţelegem. Punct. Adică, nu pentru că nu am avea capacitatea de a rezona, deşi cred că şi asta se cam clatină (vezi aia cu grila de valori), dar pur şi simplu adulţii de mîine au alte cuvinte la purtător, alături de rujul sclipicios, ochelarii de soare D&G, maiourile mulate şi sutiene juxtapuse*. Aşa că mi-am propus un mini dicţionar semi-lămuritor. Hai cu păreri şi completări, că rămînem naibilui în urmă de o să ajungem să avem nevoie de translator ca să ne luăm nepoţii de la grădiniţă…

* pe ăsta l-am folosit special ca să subliniez ce nu înţelegem noi, dar ce nu înţeleg nici ei


Cileanu = adv., provenit, probabil, din americănescul ‘chill’, trebuie că ar însemna ‘calm’, ‘fără stres’, ‘uşurel’
Mochist = s., de la ‘moca’, persoană care caută să ia totul gratis, care nu ratează ocazia de a obţine ceva fără să plătească, ‘atîrnător’, ‘agăţător’
Bengos = adj., şmecher, mişto, cool, tare
Kiudos = adj., invidios, ciudos
Zdreamţă = s., var. ‘zdreanţă’, femeie uşoară, paraşută

[update de la 210]

Megapixel = adj., sugerat spre a fi folosit în loc de "cool", "super tare" etc. Provine de la "Megaimage", celebrul lanţ de supermarket-uri. :))

[update de la anomin]

conservar = aşa îi spun motocicliştii unuia care e la volan
curcănărie =  sediul poliţiei;
poster = figură, faţă, în expresia "i-am spart posterul";
ymterviu = interviul luat de jurnalişti pe mess.

pentru mai multe, in ordine alfabetica si mai putin ortodoxe, vezi www.123urban.ro. Spor!

6 comentarii:

Cristian 210 spunea...

Megapixel = adj., sugerat spre a fi folosit in loc de "cool", "super tare" etc. Provine de la "Megaimage", celebrul lant de supermarket-uri. :))

PS: Vizitati site-ul lui O!
Episodul 1: http://210online-o.blogspot.com/
...noi aventuri din cand in cand! :D


>:)

vanessa spunea...

Imi pare rau (sau nu) ca nu pot aduce completari noului dictionar explicativ romano-roman, ci doar pareri. In primul rand, "megapixel" mi se pare cei mai tare.
Acum stau si ma gandesc ce expresii aveam noi cand nu aparusera nici ochelari D&G, nici rujul sclipicios, ci doar blugii ZICCO adusi pe sub mana de la sarbi, dermatograful negru produs de Farmec Cluj, ghetele Adidas luati din Shop. Cred ca eram doar caraghiosi cu adjectivele vremii(dar nu de neinteles)in fata celor maturi.Sa mai zica nu-stiu-cine ca romana nu e o limba frumoasa!Fac un exercitiu de imaginatie, vazandu-mi copilul adolescent venind de la scoala peste 10 ani! Doamne, greu exercitiu!

vasilissa spunea...

@ domnu 210, exceptional, nici prin minte nu mi-ar fi trecut asemenea termen. il apdatez de indata! si pe tine... :D

vasilissa spunea...

@vanessa. da, am exagerat un pic, tre sa recunosc... dar un pic de agitatie pe tema asta nu strica... nu crezi?

Anonim spunea...

Hai sa-ti zic si io fro 2uă cuvinte, care nu inseamna chiar ce par a insemna: conservar (asa ii spun motociclistii unuia care e la volan); curcănărie (sediul politiei); poster (figura, fata, in expresia "i-am spart posterul"); ymterviu (interviul luat de jurnalisti pe mess). pentru mai multe, in ordine alfabetica si mai putin ortodoxe, vezi www.123urban.ro. Spor!

vasilissa spunea...

at anonimus ... hahahahahaaaaa apdatam, apdatam...