luni, 25 februarie 2008

Amintiri din China - fila 20

În crîşma de la poalele blocului, chelneriţa se lipeşte de scaunul meu şi nu mai mişcă. Scrumul de ţigară apucă preţ de o milisecundă să atingă fundul scrumierei. Cea mai atentă chelneriţă din lume se repede vulturăreşte şi-mi schimbă scrumiera. La a şasea scrumieră mă lasă nervii. Dau să scrumez din nou. Rînjesc uitîndu-mă în ochii ei drepţi ca două scobitori. Se fîstîceşte. A apucat să întindă mîna. Eu însă am fost mai rapidă. Am acoperit-o cu palma şi aştept să văd ce face. Îi spun ferm: Bu yao! Să fie clar, un vreau. Să-mi lase naibii scrumiera să sting măcar o ţigară în ea.
Yingge îmi traduce ce le aude pe chelneriţe şopocăind:
“Cică ai faţa mică!”
Zău că mi s-a cam luat de reacţiile lor tembele. Okay. În pofida feţei mele mici, reuşesc să îngurgitez o cantitate răvăşitoare de paste prăjite.
Naţie bizară, infernal de amabilă sub o mască infernal de înciudată. Mă pun pe copite. Mănînc. Mai cer o porţie. Nu simt altceva decît foame – foamea aceea de o mîncare românească. Departe de ce înghit în momentul ăsta. Dar cel puţin cantitatea industrială de-am ingurgitat-o reuşeşte să adoarmă niţel bestia. Ne ridicăm şi mă întreb hlizindu-mă pe dinăuntru cum ar reacţiona cea mai atentă chelneriţă din lume dacă la ieşire i-aş da să-mi ţină ţigara aprinsă. Sînt un porc, recunosc. Yingge clipeşte des ca să nu îi dea zama de rîs. Povesteşte tuturor prietenilor şi rîdem ca nişte mînji.

2 comentarii:

Anonim spunea...

deci nu ti-ai pus niciodata problema ca acea chelnerita facea totul mecanic pentru cativa gologani, pe ea nu o interesa nicidecum iritarea ta latino-balcanica.Ea asta facea poate de luni, ani, cu zeci, sute de clienti
Ea se trezea in fiecare dimineata, constiincioasa schimba scrumierele si cu acelasi calm enervant, OBSEDANT
Puteai sa dai cu ea de pamant, nu ar fi inteles nimic decat ca trebuie sa schimbe scrumiera
Offf, si tu cu tigara ta!

vasilissa spunea...

hai ca m-am hahait cu glas pe acilea... da, nu m-am gindit. dar sincer, sa mor daca mai conta la ce draci mi-a facut cu calmul ei galben... :D