vineri, 15 februarie 2008

Amintiri din China - fila 12

Orez. Orez. Orez. (inversul lui zero?)
Orez. Orez. Orez. Aş ucide pentru o pîine de titan. Baghetele franţuzeşti din marketuri sunt nişte bureţi spongioşi. Brînza nu s-a inventat. Ceapa nu e chiar ceapă. MacDonald’s-ul nu e chiar MacDonald’s. Engleza de pe postul Hong Kong nu e chiar engleză.
Mă sună bătrînul taivanez. Mi-a propus acum cîteva zile să îi fiu a doua nevastă. A doua nu consecutiv. Simultan cu cea lăsată în Taiwan. Îi mulţumesc pentru onoare. E om la cincizeci de ani şi nici nu ştiu dacă nu a glumit. Nu a glumit. Nici eu nu am rîs... Mă aşteptam să se enerveze şi să devină măgar. Nici o reacţie negativă.
A venit în China. Ultimul tren, o aventură amestecată cu dorinţa de a face ceva bani.
S-a agitat o vreme, şi-a deschis un bar în sudul oraşului. Echipa de muncitori l-a jumulit de viu. Umblă ciufulit, se amuză. Ne-a făcut un colţişor ferit în capătul îndepărtat al barului ca să ne simţim în siguranţă.
Barul arată suportabil, dar tot a club de gay, amatori de rock, seamănă.
Merge vreo trei luni. Cînd să se usuce pereţii şi să scape de mirosul de moloz, afacerea decedează.
Taivanezul se face iubit de toţi... Iar pe prieteni nu-i poţi lăsa să plătească...
Aşa că s-a ales cu şase canapele (din care una a aterizat la Yingge în cameră, că tot îi trebuia) şi 32 de mese. Scaunele rămîn înfipte în podele.
Literă de lege: vrei bar, baţi în cuie scaunele. Să se caftească beţivanii, dacă poftesc, cu pumnii, în figuri de karate, wu shu, ce-or mai ştii. Să îşi spargă căpăţînile, cum ar veni, manual.
Mă uit pe geam. E ora prînzului. Angajaţii de la salonul de masaj au ieşit în stradă. Stau cocoloş, pe vine, aliniaţi cu faţa spre trecători. Pantalonii negri, călcaţi la dungă, sunt suflecaţi peste genunchi. Ridică la gură castronelele minuscule de porţelan şi îşi aruncă în gură orezul perfect alb.
Orez. Orez. Orez.



5 comentarii:

Ronin Man spunea...

cred ca de la orez au ochii asa! ca doua boabe orizontale si gigantice de orez!

Anonim spunea...

hahahaha. Mai exista o teorie... stii... orezul constipa :)

Ronin Man spunea...

da, mi-am reamintit, multumesc!:))

Anonim spunea...

interesant, taiwanezul a cerut si a primit refuzul tau cu acelasi calm intalnit pana acum si la batranele chinezoaice cu picioare mutilate, si la Yingge si la Ge-Ge...imperturbabili, dom'le!

Anonim spunea...

adevarul este ca, din punctul asta de vedere, erau impecabili. dar poate ca nu e de mirare...