marți, 11 martie 2008

Veriga lipsă şi ora absurdă - partea 3

Exerciţiul de relaxare înainte de culcare îl obosi în asemenea măsură, încît se văzu nevoit să îşi facă o cafea tare şi fără zahăr ca să nu îl ia somnul înainte de a reuşi să îi găsească o rezolvare. Îşi bău cafeaua sprijinit în coate pe masa din bucătărie, poziţie în care îl fură şi somnul imediat ce sorbi ultima înghiţitură (ceva mai înecăcioasă din cauza zaţului de pe fundul ceştii).
- Magneziu.
- Magneziu?
- Da. Magneziu.
- Ăla al lui Mendeleev?
- Ăla.
- Ce-i cu el?
- Cu Mendeleev?
- Nu, cu magneziul.
- A, cu magneziu! Trebuie să iei magneziu.
- Domn’ doctor, da’ de ce trebuie să iau eu magneziu?
- Că n-ai.
- De unde ştiţi dumneavoastră că n-am eu magneziu? În fond, domn’ doctor, eu nici nu am făcut analize…
- N-ai făcut analize, da’ nici magneziu n-ai.
- N-am?
- N-ai.
- Magneziu?
- Magneziu.
Se trezi cu o durere cumplită de cap şi fără să reuşească să afle cum ajunsese doctorul cu pricina la ideea asta absurdă că el n-are magneziu. Se repezi spre dulăpiorul din baie şi înghiţi cu apă de la ciuvetă două antinevralgice şi o fiolă de algocalmin. Ce vis oribil. Auzi, n-are el magneziu! Doctorii ăştia sînt nişte tîmpiţi chiar şi în vis. Şi dacă n-are magneziu, ce-i pasă doctorului? Parcă aia îi lipsea lui, magneziu?
Nevastă-sa se proţăpise în pragul băii şi se uita la el cu ochii cîrpiţi de somn.
- Tu ştii cît e ceasul?, zise ea molfăind o bucăţică de lămîie.
- Cît e?
- Cinci! De ce te-ai trezit aşa devreme?
- Nu ştiu. Am visat urît.
- Ce?
- Că n-am magneziu.
- Magneziu?
- Da, magneziu, ăla al lui Mendeleev.
- Care Mendeleev?
- Cu tabelul!
- Ce tabel?! Ai luat-o razna complet, pe cuvînt!
- Dă-o dracu de treabă! Eu îţi zic că n-am magneziu şi tu îmi spui că am luat-o razna.
- Deci n-ai magneziu?
- De unde să ştiu?
- Da’ trebuie să ai?
- Nu ştiu, doctorul zicea că da.
- Ce doctor?, se holbă ea din ce în ce mai nedumerită şi rămase cu lămîia neînghiţită.
- Doctorul din vis.
- Şi tu l-ai luat în serios?
- În vis, da.
- Şi-acum de ce nu te culci la loc?
- Mi-a sărit somnul.
- De ce?
- Nu ştiu, mi-a sărit pur şi simplu.
- Poate chiar n-ai magneziu. Nu-i normal să îţi sară somnul hodoronc-tronc.
- Nu începe şi tu. Oricum, am început să am o senzaţie de déjà vu.
- Deja?
- Déjà vu!
- Cum zici tu, mamă, eu zic să nu te mai gîndeşti, dă-l dracu de magneziu, că ne-om descurca noi şi fără el, cum ne-am mai descurcat şi pînă acum. Mai bine bagă-te la loc în pat şi încearcă să nu te mai gîndeşti. Vedem noi mîine ce-i cu magneziul ăsta. Oricum la ora asta nu-i nimic deschis.
- Tu ce zici? Să iau totuşi nişte magneziu?, se descumpăni el pierzînd şirul conversaţiei.
- Păi nu asta ţi-a zis doctorul?
- Ba da, dar mi-a zis în vis…
- M-ai năucit complet! Ba n-ai magneziu, ba ai, ba tu ştii ce vrei, că eu nu mai înţeleg nimic. Ai îmbătrînit şi te-ai prostit de tot.
- N-am îmbătrînit deloc! La douăzeci şi şase de ani tu mă consideri bătrîn?!
- Douăzeci şi şase?!
- Bine, douăzeci şi şapte neîmpliniţi…
- Eşti nebun de legat! Cum, douăzeci şi şapte neîmpliniţi? – se maimuţări ea – cînd sînt numai treizeci de cînd sîntem căsătoriţi?! A? Sau nici matematică de-asta de clasa a cincea nu mai ştii?
- Care treizeci de ani?
- Care au trecut.
- Cînd au trecut?
- Cînd trec orice treizeci de ani. Ştii ceva, dacă ai chef de glume proaste, eu mă duc să mă întind, că eu sînt bătrînă, nu ca alţii…
Femeia dădu din cap spre el, se întoarse pe călcîie şi dispăru.

7 comentarii:

Ronin Man spunea...

Halucinant! Ma perplexezi cu fiecare scriere :))

Anonim spunea...

hai ca m-ai facut sa rid cu perplexatul! :)) have a beautiful day!

Ronin Man spunea...

U2!

totem spunea...

Clar, promit sa nu ma relaxez niciodata numarand oi! Daca te relaxeaza in halul asta de te trezesti dupa 30 de ani, multumesc, NU!

vasilissa spunea...

stii care e partea draguta? nici macar autorul nu a reusit sa se lamureasca daca visa cind numara oile sau daca visa cind s-a trezit, ca sa zic asa, ca au trecut treijde ani...

totem spunea...

Ar fi bine sa fi visat cand s-a trezit ca are mai mult cu 30 de ani, ca sa traiesti atatia ani fara magneziu nu e bine... parerea mea...

Anonim spunea...

ala al lu Medeleev? ala? cu tabelu?